Olen Katja ja olen aina ollut kiinnostunut tietotekniikasta jo nuoresta asti. Haaveilen työstä, jossa voisin tehdä verkkosivuja yrityksille ja mahdollisesti toimia IT-tukihenkilönä.
Asun maalla puolison ja eläinten kanssa, joiden kanssa menee aika nopeasti. En ole kovin kouluihminen mutta verkkokursseista pidän kovasti, voi kotisohvalta käsin opiskella uutta ja virkistää vanhaa. Minulla on ollut oma verkkokauppa, jonka visuaalisen ilmeen ja sisällön suunnittelin ja toteutin itse. Työtä tarvitsisin löytää, ja tämä kurssi on ollut oivallinen mahdollisuus kehittää osaamistani ja sitä kautta löytää asiakkaita.
Kurssin parissa on kulunut paljon tunteja – olen pähkäillyt, opiskellut uusia asioita ja virkistänyt vanhoja taitojani. Olen aiemmin opiskellut datanomi-linjalla iltaopintoina ja tehnyt verkkosivuja valmiilla pohjilla. Lisäksi minulla on työkokemusta toimistosihteerin tehtävistä, joissa käytin monia toimisto-ohjelmia .
Nuorempana olin innokas “nörtti”, ja tykkäsin avata tietokoneita ja tutkia niiden sisuksia. Nykyään laitteistopuoli ei enää kiinnosta samalla tavalla, mutta kiinnostukseni ohjelmointiin ja verkkosivujen tekemiseen on pysynyt. Haluan oppia lisää verkkosivujen suunnittelusta ja kehittää osaamistani erityisesti etätyömahdollisuuksia silmällä pitäen. Lempiaikani on halloween ja pidän metallimusiikista, myin puodissani kaikkea lohikäärmeistä pääkalloihin, kenties vielä joskus uudelleen, uudella innolla mutta katsotaan sitä myöhemmin, tästä koulutuksesta tulee paljon lisää.
Kurssi on ollut motivoiva ja inspiroiva, ja toivon, että voin jatkaa oppimista ja päästä hyödyntämään näitä taitoja tulevaisuudessa työelämässä.